Progress Reports Explained

English


Progress Reports Explained:

Progress reports are generated halfway through each semester to advise the parent of their student’s progress. This gives the student the opportunity to improve his/her grade before the report card is issued. Other progress reports may be sent home in addition to this progress report. Parent/teacher conferences are scheduled two times per year. Progress reports will be emailed prior to mandatory parent/teacher conferences. If a parent/guardian is unable to attend the scheduled conference, they should contact the school to make alternate arrangements with their child’s teacher(s). Parents/guardians may schedule times to meet with teachers on a regular basis to discuss their student’s progress, and they are encouraged to do so.

Note: Progress reports are not a permanent record. Only Report Cards, issued twice per year are permanent.

Academic Performance Standards

Students are expected to perform to California Common Core grade level standards.

If a student receives a grade lower than 50% on any given assessment, the teacher will re-teach and re-assess the student.

A

90%-100%

The student consistently demonstrates mastery of the grade level standards. With relative ease, the student grasps, applies and extends processes and skills for the grade level. At or above grade level expectations.

B

80%-89%

The student demonstrates understanding of the grade level standards and can apply concepts in a variety of contexts, meeting grade level expectations.

C

70%-79%

The student is beginning to, and occasionally does, meet grade level standards. The student is beginning to grasp and apply concepts and skills for their grade level. Approaching achievement of grade level standards.

D

60%-69%

The student is not meeting grade level standards and is working below grade level.

Limited achievement of grade level expectations.

F

59%-below

The student is not meeting grade level standards and is working far below grade level.

Limited achievement of grade level expectations. The student is not working to his or her potential.

Assessment Policy

If a student has failed or received an incomplete, teachers can offer the opportunity for the student to re-take the assessment or offer an alternative method for grade recovery. However, a student must show proficiency to receive a passing grade. For example, if a student has consistently failed math assessments, they can show proficiency through other means like Khan Academy or project-based learning. We appreciate, encourage, and value the dedication of our teachers and parents for upholding high standards for our students and for giving them alternative opportunities to prove proficiency.


For further information on these polices, please review the Student Handbook located in your students Planner or visit UCIS at: https://www.ucis.ac.th/policiesandprocedures




Thai


คำอธิบายสำหรับรายงานคาบคืบหน้าของการเรียนรู้ ( Progress Reports ): Progress Reports เป็นการรายงานผลการเรียนรู้ของนักเรียนในครึ่งเทอมการศึกษาของแต่ละเทอมเพื่อให้ผู้ปกครองและนักเรียนได้รับทราบถึงพัฒนาการการเรียนรู้ของนักเรียน ซึ่งสิ่งนี้จะทำให้นักเรียนได้มีโอกาสที่จะปรับปรุงและพัฒนาการเรียนรู้ / เกรดของพวกเขาก่อนที่จะมีการจบเทอมการศึกษาและมีการออกคะแนนปลายภาคเรียน โดยรายงานความคืบหน้าอื่น ๆ อาจถูกส่งให้กับผู้ปกครองและนักเรียนนอกเหนือจากรายงานความคืบหน้านี้ โดยการประชุมผู้ปกครอง/ครูมีกําหนดการสองครั้งต่อปี และรายงานความคืบหน้า (Progress Reports) จะถูกส่งไปยังอีเมลของท่านก่อนการประชุมผู้ปกครอง/ ครู หากผู้ปกครองท่านใดที่ไม่สามารถเข้าร่วมการประชุมตามกําหนดการได้ ผู้ปกครองอาจกําหนดเวลาที่จะพบกับครูเพื่อหารือเกี่ยวกับความก้าวหน้าและพัฒนาการของนักเรียนต่อไป หมายเหตุ: ผลคะแนนของรายงานความคืบหน้า(Progress Reports) จะไม่ได้ถูกนำมาบันทึกในใบรายการผลการเรียน ดังนั้นเฉพาะใบรายงานผลการเรียน ( Report Cards ) เท่านั้นที่จะมีผลคะแนนที่บันทึกไว้ถาวร โดยทางโรงเรียนจะออกให้ปีละ 2 ครั้ง มาตรฐานด้านผลการเรียน นักเรียนต้องสามารถมีผลคะแนนให้ได้ตามระดับมาตรฐานของ California Common Core  หากนักเรียนได้รับเกรดต่ํากว่า 50% จากการประเมินใดๆ ครูจะสอนและประเมินนักเรียนอีกครั้ง A  90%-100%  ผู้เรียนแสดงให้เห็นถึงความเชี่ยวชาญในมาตรฐานตามระดับชั้นอย่างต่อเนื่อง ผู้เรียนเข้าใจและนำไปใช้และสามารถขยายทักษะและกระบวนการในระดับชั้นหรือสูงกว่าความคาดหวังของระดับชั้น B  80%-89%  ผู้เรียนแสดงให้เห็นถึงความเข้าใจในมาตรฐานตามระดับชั้นและสามารถประยุกต์ใช้แนวคิดในบริบทที่หลากหลายและตอบสนองถึงความคาดหวังของระดับชั้น C  70%-79%  ผู้เรียนเริ่มเรียนรู้ตามมาตรฐานในระดับชั้นในบางครั้ง ผู้เรียนเริ่มเข้าใจและุนำแนวคิดและทักษะไปใช้ตามระดับชั้นและใกล้บรรลุตามมาตรฐานของระดับชั้น D  60%-69%  ผู้เรียนไม่เป็นไปตามมาตรฐานของระดับชั้นและทำงานได้ต่ำกว่าระดับชั้น มีความคาดหวังตามระดับชั้นอย่างจำกัด F  59%-below  ผู้เรียนไม่เป็นไปตามมาตรฐานของระดับชั้นและทำงานได้ต่ำกว่าระดับคะแนนของระดับชั้น มีความคาดหวังตามระดับชั้นอย่างจำกัด ผู้เรียนยังไม่ทำงานได้ตามศักยภาพของตนเอง นโยบายด้านเกณฑ์การประเมิน หากนักเรียนไม่ผ่านหรือได้รับคะแนนไม่ครบถ้วนตามเกณฑ์ ครูผู้สอนสามารถเปิดโอกาสให้นักเรียนทำการสอบหรือประเมินซ้ำหรือดำเดินการวิธีอื่น ๆ เพื่อพัฒนาผลการเรียนให้ดีขึ้น อย่างไรก็ตามนักเรียนต้องแสดงให้เห็นว่ามีความสามารถที่จะได้รับการปรับเปลี่ยนคะแนนเพื่อให้ผ่านเกณฑ์ ตัวอย่างเช่นหากนักเรียนไม่ผ่านการประเมินของวิชาคณิตศาสตร์อยู่สม่ำเสมอ นักเรียนสามารถแสดงให้ครูผู้สอนเห็นถึงความเชี่ยวชาญผ่านวิธีการอื่นเช่น Khan Academy หรือ project-based learning ทางโรงเรียนขอขอบคุณผู้ปกครอง ครูผู้สอนทุกท่านในการรักษามาตรฐานการศึกษาให้อยู่ในระดับสูงสำหรับนักเรียนของเราและให้โอกาสให้พวกเขาได้แสดงศักยภาพและความสามารถอย่างเต็มล้น สำหรับข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับนโยบายเหล่านี้ ท่านสามารถอ่านได้ในคู่มือนักเรียนที่อยู่ใน students planner หรือ เยี่ยมชมได้ที่ https://www.ucis.ac.th/policiesandprocedures




Chinese


关于学生学习进度报告的一些相关解释: 学校在每个学期的期中都会有一份学习进度报告,以告知家长其孩子的学习进度。 这使学生有机会在发放成绩单之前提高自己的成绩。除此进度报告外,其他进度报告也可以发送给家长。 家长会每年都会安排有两次。进度报告将必定在家长会以前通过电子邮件发送给家长。 如果家长/监护人无法参加预定的会议,则应联系学校与孩子的老师,另外安排时间。家长/监护人可以安排时间定期与老师见面,讨论学生的学习进度,学校也鼓励家长这样做。 请注意:进度报告不是最终记录。 只有每年发行两次的成绩单是最终的。 学术表现标准 学校要求学生达到美国加州共同核心年级水平标准。 如果学生在任何给定的测试中得分低于50%,则老师需要重新授课并重新给学生测试。 A 90%-100% 学生始终表现出有达到年级相对应的水平。学生可以相对轻松地掌握,应用并扩展了年级学习的过程和技能。达到或高于年级水平的期望值。 B 80%-89% 学生表现出有对应年级水平标准,可以在各种情况下应用概念,达到年级水平的期望。 C 70%-79% 学生开始达到并偶尔达到年级标准。学生开始掌握和应用其年级水平的概念和技能。 即将达到年级标准。 D 60%-69% 该学生未达到年级标准,并且正在学习该年级以下的水平。 不能有太多对成绩的期望。 F 59%-以 下 该学生未达到年级水平的标准,并且正在学习远低于该年级以下的水平。 不能有太多对成绩的期望。学生没有发挥自己的潜能。 考试的政策 如果学生考试不及格或成绩不完整,老师可以为学生提供重新参加测验的机会,或提供替代的成绩补救方法。 但是,学生必须表现出熟练水平才能获得及格分数。 例如,如果学生始终未能通过数学评估,则他们可以通过可汗学院或基于项目学习等其他方式来证明自己的熟练程度。 我们赞赏,鼓励和重视我们的老师和家长对我们的学生坚持高标准并为他们提供各种机会来提供学生的专业能力。 有关这些政策的更多信息,请查看学生计划器中的《学生手册》,或访问以下网址的UCIS:https:// www.ucis.ac.th/policiesandprocedures




Korean


Progress Reports 설명 : Progress Reports는 학부모님들께 학생들의 중간 과정에 조언을 드리고자 각 학기 중간에 발행해 드립니다. 이를 통해 학생은 성적표가 발급되기 전에 자신의 성적을 향상시킬 수 있는 기회를 가질 수 있습니다. 이Progress Reports와 함께 다른 Progress Reports를 집으로 보내 드릴 수 있습니다. 학부모 / 교사 면담은 1 년에 두 번 예정되어 있습니다. Progress Reports는 의무적인 학부모 / 교사 면담 전에 이메일로 발송됩니다. 학부모 / 가디언 중 예정된 면담 시간에 참석할 수 없는 경우 학교에 연락하여 자녀의 교사와 대체 조치를 취해 주셔야 합니다. 학부모 / 가디언은 정기적으로 교사와 만나 학생의 진척 상황을 논의할 시간을 정할 수 있으며, 그렇게 하시길 권장합니다. 참고 : Progress Reports는 영구적인 기록이 아닙니다. 1 년에 두 번 발행되는 성적표만 영구적입니다. Academic Performance Standards(학업 수행 기준)   학생들은 California Common Core(캘리포니아 공통 핵심) 학년 수준의 표준을 준수해야 합니다. 학생이 주어진 평가에서 50 % 미만의 점수를 받으면, 교사는 학생을 다시 가르치고 다시 평가합니다.   A  90%-100%  학생은 학년 수준 표준의 숙달을 지속적으로 보여줍니다. 학생은 상대적으로 쉽게 학년 수준의 프로세스와 기술을 파악하고 이를 적용 및 확장합니다. 학년 수준이거나 학년 수준 기대 이상입니다. B  80%-89%  학생은 학년 수준 표준에 대한 이해도를 나타내고, 학년 수준의 기대치를 충족하면서 다양한 맥락에서 개념들을 적용할 수 있습니다. C  70%-79%  학생은 학년 수준 표준을 충족하기 시작하고 있으며, 때로는 충족시킵니다. 학생은 학년 수준에 맞는 개념과 기술을 파악하고 적용하기 시작했습니다. 학년 수준 표준 달성을 향해 근접해 가고 있습니다. D  60%-69%  학생은 학년 수준 기준을 충족하지 못하고, 학년 수준 이하입니다. 학년 수준 기대치 보다 제한된 성취를 보입니다. F  59%-below  학생이 학년 수준 표준을 충족하지 못하고, 학년 수준보다 훨씬 낮은 수준입니다. 학년 수준 기대치 보다 제한된 성취를 보입니다. 학생은 자신의 잠재력을 발휘하지 못하고 있습니다. Assessment Policy  (평가 정책) 학생이 F(failed)나 I (incomplete) 결과를 받은 경우, 교사는 학생이 재시험을 보거나 학점을 회복할 수 있도록 대체 방법을 제시할 수 있습니다. 하지만, 학생은 합격 점수를 받기 위해 능숙도를 보여야 합니다. 예를 들어, 학생이 수학 평가에서 지속적으로 F를 받는 경우Khan Academy나 학습에 기초한 프로젝트와 같은 다른 수단을 통해서라도 능숙도를 보여줄 수 있습니다. 저희는 학생들을 위해 높은 표준을 유지하면서 능숙도를 증명할 수 있는 대안적인 기회를 제공하는 교사와 학부모의 헌신에 감사하고 ,또 이를 격려하며, 소중하게 생각합니다. 이러한 정책에 대한 자세한 정보는 학생 플래너에있는 학생 핸드북을 참조하거나 UCIS (https://www.ucis.ac.th/policiesandprocedures)에서 확인해 주십시오.